Höns Dag

är? Vi har inte planerat detta ännu men troligt vist någon gång i Juli !

Var? I Norrbyås Utan för Örebro (vägbeskrivning kommer ! )

Vilken tid? 12.30 - 16.30 ni som ska ha med er djur och saker att sälja få komma någon tima före och förbereda er !

Hej för att jag ska veta om det är några som är intresserade ut av att komma så måste jag veta det i bra tid
berätta vad ni kommer att ha med er tex djur eller loppis saker så som smycken eller liknande.
Honung,Mjölk,Ägg mm ta gärna med er Höns, ankor, gäss
avels ägg mat ägg allt önskas !
Jag kommer även ha lite fika till försäljning.
om ni  har Laktos eller Gluten intolerants säg till i förväg då.
kommer inte ha  Lunch till salu men ni får mer än gärna ta med er eget !
Vid försäljning av djur är det viktigt att Ni bara har friska djur och krya. Glöm inte att ta med er vattenskålar till djuren som ni kan fylla på vid behov. Även burar att visa upp dem i är rekommenderas.
Ta med er kartonger som ni kan transportera djur hem med !
Ta gärna med er Loppis saker ! men ni ansvarar för bord !  ;)
kommer att finnas Ponny Ridning!




kommer att finnas

jan98- Ägg Avels ägg mat ägg Tuppar Ev. några hönor !

Karsten- (ej medlem på forumet) Ev. honung

Ronja-(ej medlem på forumet)- Ponny Ridning

Rosten- Vi har Australorp svart, Plymouth rock och Appenzeller spettshätta.
Eventuellt så har vi också bin till salu men dom tar jag inte med.

Jamilia- Lopisgrejer


Önskas/Sökes
jan98- Höns Tuppar kycklingar !
LillaSophie- svensk blåanka i genbank alt cayugaankor samt italienska gäss. allt från avelsägg till vuxna djur. annars svarthöns i genbank letar jag efter också.




vid frågor eller anmälningar
Kontakta mig i denna tråd
pm
eller via mail [email protected]

// jan


mer infomation www.alternativ.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0